Tuesday, February 22, 2011

Hallå ja. Vilken j**la dag. De goda nyheterna är att vi all är ok, huset däremot är sönder. Ikväll bor vi hos Morgan och Sofia i Rangiora sen får vi se...

Första natten som inackorderade hos Eklövs avklarad. I morse tog vi oss till affären för att bunkra lite mat. Det var fler som hade kommit på den iden så vi fick stå i kö för att komma in. Bilden är på kön till kassorna och till höger syns de tomma brödhyllorna.

Morgan och Jon framme vid kassorna.

Efter shoppingrundan tog vi oss till vårt hus för att rafsa ihop lite kläder och andra prylar. Såhär ser garaget ut inifrån.


...och utifrån.
Dags att städa i köket?

Detta är från efter jordbävningen igår när vi promenerade för att möta Idas kompis Mollies mamma. Notera Idas snygga skor. Inte mycket tid till att välja när vi flydde från huset.

Detta är Sydenham park där det vanligvis spelas rugby eller cricket. Hela gräsnmattan är nu prydd av silt vulcanoes, högar av sand som flödade upp från marken i samband med skalvet.

Taket i vardags rummet.





9 comments:

Ulrika said...

Usch, vad otäckt. Tråkigt med huset, men huvudsaken är ju ändå att ni inte är skadade.

Anonymous said...

Gud så skönt att höra att ni är ok. Körde nästan av vägen i morse när de berättade om nyheterna på radion.
många kramar och ta hand om er

Anneli

Magnus said...

Vilken tur att ni klarat er, det verkar vara ett riktigt besvärligt skalv.

Vårt uppvaknande till nyheten om jordbävningen går nog aldrig att jämföra med den skakande upplevelsen av att den inträffar.

Anonymous said...

jätteskönt att ni är ok och att ni köpt huset för flera miljoner....
Lina

Anonymous said...

Härligt att höra att ni är okej! Så länge det bara är materiella skador så är det inga stora problem! Ta hand om er! Kramar Annika Bergdahl

Anonymous said...

Usch ja vad nervös jag blev. Förlåt att jag väckte er! Tusen kramar Jenny

Anonymous said...

Shaken, not stirred - men detta är ju löjligt.

Anonymous said...

Hej på er! Fy f...n vad jag blev orolig när jag hörde på nyheterna nu ikväll och så otroligt lättad när jag hittade bloggen och att ni är OK. Ni finns i mina tankar. Kramar till er allafrån gamla arbetskompisen Agnetha E från Malmö.

Bitte said...

Jag och Sara är verkligen glada över att ni klarat er med livet i behåll.Tårarna kom när jag såg de första rapporteringarna inne på YouTube, riktigt ruskigt! Är det inte dags att resa hem igen? ;)

Tänker på er alla

Kram från Bitte (mamma till Sara från Idas klass på Kulladal)